Retningslinjer for økonomisk hjelp til enkeltutøvere

Stavanger Hockey

Ved behov for økonomisk støtte til enkeltutøvere i klubben, sender man en enkel henvendelse/søknad til administrativ leder, med en kort forklaring på hvem søknaden gjelder, hvorfor man trenger hjelp, og konkret hva det trengs hjelp til. Administrativ leder har taushetsplikt og vil anonymisere søkeren i all videre behandling.

Klubben har ingen egne midler til dette, men søker hvert år midler fra eksterne aktører og fordeler de midlene man klarer å hente inn til de som trenger det. Det er styret som har det endelige ansvaret for denne fordelingen. Søknadsprosessen for klubbens medlemmer skal være enkel, og den er basert på tillit. Det er imidlertid noen kriterier som gjelder:

  • Det gis kun hjelp til aktivitet som ligger direkte knyttet til klubbaktivitet (treningsavgift, egenandel til seriespill osv), men ikke til private initiativ som private camper eller private turneringsreiser.
  • Det gis ikke støtte til klubbens loddbok, da den anses som relativt lettsolg, og man i prinsippet ikke skal ha noen kostnader på denne.
  • Personer som søker om hjelp, må sette seg opp på klubbens «dugnadsliste» og forplikte seg til å delta på dugnader her når det passer. Dette er dugnader der inntektene går direkte til spillers “dugnadskonto”.
  • Det er en forventning om at man deltar i dugnaden som klubben legger til rette for. Pr nå er dette gjennom Norengros der overskuddet går til spiller sin “dugnadskonto”.
  • Hvis det er vanskelig å delta på ovennenvte dugnader, skal den det gjelder komme med en kort forklaring på hvorfor. F.eks eneforsørger med småbarn hjemme uten mulighet for barnevakt, og kan derfor ikke jobbe på konsert på kvelden. Nettopp kommet til Norge og har ikke noe nettverk som kan bidra på salgsdugnad osv.